کرم خاکی برای لوازم آرایشی، بهداشتی، طب سنتی و دارویی

کرم خاکی برای لوازم آرایشی بهداشتی و طب سنتی و پزشکی

کرم خاکی ورمی کمپوست موثر، ساده، سازگار با محیط زیست و پایدار است و می توان آن را به راحتی برای کاربردهای صنعتی بکار برد و محصولات با ارزش افزوده آرایشی و دارویی متنوعی تولید کرد.

امروزه چندین ویژگی تکنولوژیکی بر روی کرم های خاکی، همچون داروهای حساس، لوازم آرایشی طبیعی، پروتئین های مبتنی بر غذاهای حیوانی، کودهای زیستی ارگانیک ورمی کمپوست و حشره کش های طبیعی کشف شده و ثابت شده است که روغن خراطین کرم خاکی را می توان به طور مستقیم برای استفاده در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی و غذایی استخراج کرده و از کاربرد ورمی کمپوست به عنوان منبع مواد ورمیسوتیکال (یعنی ترکیبات فعال دارویی مشتق از کرم خاکی) بهره برد.

با دنبال کردن این مقاله از مصارف کرم خاکی برای لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی به عنوان مواد اولیه در تولید مطلع شده و در صورت اشتیاق به داشتن اطلاعات و راهنمایی بیشتر با ما در تماس باشید.

کرم خاکی برای لوازم آرایشی، دارویی و طب سنتی

ماده آرایشی حاوی پروتئین فعال کرم خاکی دارای عملکرد نرم کننده، لطیف کننده، مرطوب کننده پوست و به تاخیر انداختن پیری است و می تواند به عنوان یک محصول مراقبت از پوست به صورت مستقیم روی پوست استفاده شود. 

مواد آرایشی حاوی پروتئین فعال کرم خاکی شامل مواد اصلی همچون گلیسیرین، اسید هیالورونیک، ژل آلوئه ورا، ترهالوز، ویتامین E محلول در آب، ژرمال پلاس مایع، پروتئین فعال کرم خاکی، محلول استخراج جینسینگ و آب تصفیه شده و مواد کمکی من جمله اسانس، امولسیفایرها، روغن جوجوبا محلول در آب، روغن هسته انگور، کربومر و تری اتانول آمین آلانتوئین می باشند و می توان آنها را با توجه به تفاوت مواد کمکی انتخاب شده به لوسیون های تقویت کننده، اسانس های رفع چین و چروک، امولسیون، کرم صورت و ماسک تبدیل کرد. 

عصاره کرم خاکی برای مواد آرایشی تغذیه کننده پوست

عصاره کرم خاکی ملایم و غیر تحریک کننده است و محصولات مغذی پوست تولید شده با آن به عنوان محصولات درمانی تغذیه کننده پوست برای مصرف کنندگان آن به حساب می آیند. اکنون اولین کرم ضد پیری جهان با استفاده از عصاره انحصاری ساخته شده از ریخته گری کرم خاکی منتشر شده که شامل کره سلولیت، کره سوخته، کره درد و پاک کننده صورت بوده، سرشار از پپتیدهای مس، هومات ها، اکسین ها، کینتین ها و سیتوکینین ها است که رشد سلول های سالم، تولید کلاژن، سفت شدن پوست، هیدراتاسیون و جذب مواد مغذی را تحریک می کند و به گفته سازنده آن، حاوی غلظت بیشتری از ترکیبات ضد پیری نسبت به گران ترین کرم ها و سرم ها است.

حالت دادن به پوست با استفاده از پروتئین کرم خاکی

این روش شامل اعمال مقدار موثری از یک ترکیب حاوی پروتئین کرم خاکی است و به ویژه برای کاهش غلظت اریتم روی پوست و/یا کاهش اندازه منافذ روی پوست موثر می باشد.

اگرچه عجیب به نظر می رسد اما آخرین پیشرفت در مراقبت از پوست ممکن است از روده کرم های خاکی باشد. مدفوع کرم خاکی که به عنوان کرم ریختگی شناخته می شود، پر از پپتیدها و آنزیم هایی است که از نظر بالینی ثابت شده است که پوست آسیب دیده را ترمیم کرده و اولین کرم ضد پیری جهان را با استفاده از عصاره انحصاری ساخته شده از ریخته گری کرم خاکی منتشر شده است. کشاورزان ارگانیک از قبل می‌دانند ریخته‌گری کرم خاکی با تقویت سلول‌های بنیادی سالم و افزایش چرخه زندگی با زرادخانه‌ای از آنزیم‌های ضد پیری، گیاهان را بزرگ‌تر و سریع‌تر می‌کند. به گفته وین پری، رئیس توسعه محصولات GSC، همین ترکیبات اثرات ضد پیری مشابهی بر روی پوست انسان دارند.

روش تهیه و کاربرد عصاره کرم خاکی برای مواد آرایشی تغذیه پوست

  • بررسی و وزن کردن کرم‌های خاکی زنده
  • افزودن دی ساکارید
  • انجام عملیات دمای متغیر فرکانس متغیر
  • انجماد و سانتریفیوژ 
  • ریختن سوپرنات سانتریفیوژ شده در ظرفی با روکش
  • افزودن یک الکل
  • ذخیره عصاره نهایی کرم خاکی

خواص دارویی کرم خاکی و اهمیت آن در طب سنتی و پزشکی

کرم های خاکی از زمان های قدیم برای اهداف دارویی استفاده می شده است. آنها به مدت 2300 سال در کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویژه چین مورد استفاده و مطالعه قرار گرفته اند. طب چینی صدها توصیه برای درمان کرم های خشک شده، استخراج شده یا زنده دارد. علاوه بر این، طب چینی از پودر خشک شده کرم خاکی به عنوان یک ماده در درمان آرترواسکلروز مرتبط با وزوز گوش و سرگیجه، بهبود گردش خون، درمان سکته مغزی آپوپلکتیک و به عنوان عوامل تب بر و ادرارآور استفاده کرده است. 

استفاده از کرم خاکی برای طب سنتی و پزشکی
استفاده از کرم خاکی برای طب سنتی و پزشکی

کرم خاکی ایزینیا فتیدا یک گونه کرم خاکی است، روغن استخراج شده از این گونه دارای ویژگی های ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی و همچنین اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است و خواص احیا کننده بسیار چشمگیری دارد و در ایران و اغلب کشورها مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.

کرم ورمی کمپوست، دارای سازگاری قوی و برای کشت مصنوعی بسیار مناسب است؛ ماده دارویی موجود در بدن آن نیز بسیار فراوان بوده بنابراین همراه با توسعه بیوتکنولوژی، ارزش پزشکی Eisenia foetida بیش از پیش مورد مطالعه و بررسی مردم قرار گرفته است.

همچنین اگر به ماهیگیری علاقه مند هستید بدنیست بدانید برای خرید کرم خاکی ماهیگیری چه نکاتی را باید بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

کلام آخر

امروزه تمایل به استفاده از داروهای سنتی برای ترمیم زخم‌ها وجود دارد، زیرا در مقایسه با داروهای شیمیایی که برای این منظور استفاده می‌شوند، مقرون به صرفه‌تر بوده و عوارض جانبی کمتری دارند. با این حال، یکی از چالش‌های موجود در تحقیقات پزشکی این است که چگونه می‌توان یک ترکیب سنتی را مفید ساخت.

کرم خاکی در طب سنتی بسیاری از کشورها مانند ایران، چین، ژاپن و اندونزی برای اهداف درمانی بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است و در طب شرقی به عنوان ضد التهاب، ضد درد نیز شناخته شده است.در این مقاله سعی شده است ضمن اشاره به خواص کرم های خشک در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی به خواص درمانی آن نیز پرداخته شود تا بیشتر با دنیای اعجاب انگیز کرم ها آشنا شوید. ما در رویال کشت علاوه بر فروش کود ها و محصولات مرتبط با آن می توانیم راهنمای شما در رابطه با سوال های پیش آمده باشیم؛ با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

از کرم های خاکی در طب سنتی و پزشکی استفاده می شود؟

کرم های خاکی تحت نظارت پزشکی، زخم‌ها را از بین می‌برند یا بافت‌های آسیب‌دیده و عفونی را جدا می‌کنند. آنها هنوز برای درمان مجموعه ای از زخم های مزمن، از جمله زخم پای دیابتی، زخم وریدی ساق پا، زخم بستر قانقاریا و حتی سوختگی استفاده می شوند.

آیا کرم های خاکی برای پوست مفید هستند؟

کرمهای خاکی مواد مغذی را تجزیه می کنند تا به راحتی توسط ریشه قابل جذب باشند، بنابراین ممکن است تعجب آور نباشد که کرم های خاکی سلامت پوست را نیز بهبود می بخشند.

چگونه از کرم های خاکی به عنوان دارو استفاده می شود؟

کرم‌های خاکی به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای درمان تعدادی از بیماری‌ها مانند سنگ مثانه، یرقان و آلوپسی استفاده می‌شوند. سرخپوستان آمریکای شمالی نیز از کرم خاکی برای برداشتن خار استفاده می کردند.