نشا توت فرنگی رویال کشت

خرید نشا توت فرنگی ویژه رویال کشت

ما تجربیات خود را با حصول اطمینان از پروسه خرید نشای توت فرنگی کاماراسو (Camarosa Strawberry) و دیگر انواع مورد نظر شما که ممکن است: آلوده به بیماری های گیاهی به ویژه بیماری های ویروسی باشد را همرسانی می‌کنیم، تا حداکثر بهره برداری را از فصل برداشت توت فرنگی باکیفیت خود داشته باشید.

نظرات و لطف جناب آقای سیامک اشعریون در مورد محصولات رویال کشت و نشا توت فرنگی

مزیت کاشت و خرید نشا توت فرنگی

تکثیر راحت نشا توت فرنگی

تکثیر سریع

برداشت سریع نشا توت فرنگی

برداشت سریع

کاشت در شرایط حاد

کاشت در شرایط حاد

مناسب محیط گرم و سرد

مشاوره خرید نشای توت فرنگی

مشاوره خرید نشاء توت فرنگی برای یافتن بهترین نشا سالم و عاری از بیماری ها بسیار مهم است. راحت باشید و با ما تماس بگیرید تا بهترین گونه های بوته توت فرنگی را از لحاظ طعم، اندازه و مقاومت در برابر بیماری ها به شما معرفی کنیم.

گلخانه کاشت نشا توت فرنگی رویال کشت

خرید نشاء توت فرنگی کاماروسا Camarosa

اگر در مناطق گرم و سرد میخواهید کاشت نشا توت فرنگی خود را انجام دهید نژاد کاماراسو انتخاب خوبی برای شماست. کاماروسا سرزنده است و به خاکی با زهکشی خوب با آبیاری مناسب نیاز دارد. نشا توت فرنگی کاماروسا به دلیل مقاومت خوب خود در برابر بیماری ها در رویال کشت جز انتخابهای مشتریان است و آن را به انتخابی مطمئن برای پرورش دهندگان توت فرنگی در ایران تبدیل کرده است.


توضیحات کاملی درباره نژاد کاماروسا برای کاشت در مازندران و سنندج

پس از خرید بوته توت فرنگی چه کنیم؟

هنگامی که نشا توت فرنگی (رانر) را خریدید، بسیار مهم است که بهترین شرایط ممکن خاک، آبیاری، نور خورشید و محافظت در برابر آفات و شرایط نامساعد جوی را برای آنها فراهم کنید. مراقبت مداوم، نگهداری و چک منظم، نیز برای رشد موفق این بوته خوشمزه الزامی است. نگران نباشید کنار شماییم.

فروش بهترین انواع نشا توت-فرنگی-با-بهترین قیمت در رویال کشت

رشد چندبرابری نشا توت فرنگی

نشا توت فرنگی با استفاده از پروبیوتیک جوانه زنی فوق العاده را مشاهده می کنید. کاملاً تاثیرات مثبت پروبیوتیک را در رشد چندبرابری نشاکاری توت فرنگی جهت ریشه دهی بهتر و جذب مواد غذایی بیشتر محسوس است.


نمایش نتایج فوق العاده پرورش رانر توت فرنگی با پروبیوتیک

برای خرید نشاء توت فرنگی با شماره ۰۲۱۴۴۰۵۲۴۴۱ می توانید تماس حاصل کنید و اطلاعات لازم جهت ارسال، قیمت و سفارش نشاء کاهو را دریافت کنید. ارسال به شهرهای تهران، کرج و سراسر کشور انجام می شود.

خرید نشا توت فرنگی و پرورش آن با توجه به پیشرفت‌های روزانه علم ژنتیک و صنعت کشاورزی، درآمد قابل توجه ای برای باغبانان و کشاورزان آینده نگر دارد که سبب استقبال شمار زیادی آنها از نشا توت فرنگی و حتی مورد کشت خانگی به‌منظور مصرف خانگی قرار می‌گیرد. این نشا، در صورت رعایت اصول اولیه کاشت صحیح و مراقبت‌های لازم، در هر هکتار تا بیست تن مورد بهره برداری قرار می‌دهد.

انتخاب سیستم تولید توت فرنگی همیشه یکی از دغدغه های باغداران و مزرعه داران بوده است. جالب است به این نکات کلیدی برای مزرعه توت فرنگی از دانشگاه مینه سوتا توجه کنید.

دو نوع توت فرنگی در مینه سوتا رشد می کند: با نام جون و روز .
توت فرنگی های جون بر روی کاه کشت می شوند و چند ساله هستند.
توت فرنگی های خنثی روز روی پلاستیک، معمولاً تحت کشت محافظت شده، رشد می کنند و معمولاً به صورت یکساله رشد می کنند.
آنها نیازهای متمایز، فصل برداشت و سایر ویژگی ها دارند، اما آفات و بیماری های حشرات مشترک دارند.

دانشگاه مینه سوتا

گیاه توت فرنگی چیست؟

گیاه توت فرنگی (strawbery) ، علفی چند ساله  از خانواده گل سرخیان است و بومی جنگلهای اروپایی به حساب می آید. گونه وحشی این گیاه دارای گل و برگ های کوچک است.

خرید نشا توت فرنگی رویال کشت
خرید نشا توت فرنگی رویال کشت

از قرن چهاردهم به سبب خواص بیشمار، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان، فشارخون، یبوست و دیابت با اسیدفولیک مناسب برای زنان باردار، مورد توجه قرار گرفت که عامل بسیار مهمی در شروع خرید نشا توت فرنگی توسط باغداران و کشاورزان شد.

منابع غذایی و خواص توت فرنگی

هر ۱۰۰ گرم توت فرنگی تقریباً ۳۳ کیلو کالری انرژی دارد که منبع عالی از ویتامین ث و منگنز محسوب می‌شود و میزان کمی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. فیتو کمیکال موجود در توت فرنگی، اثرات بسیار مثبتی بر روی مغز انسان داشته که باعث کاهش اثرات نامطلوب پیری بر مغز می شود.

نشا توت‌ فرنگی چیست؟

در حقیقت نشا توت فرنگی گیاه کوچکی است که به طور تقریبی نیمی از دوره رشد خود را کامل کرده است. گاهی نشا توت‌ فرنگی در همان سال که کاشته شده است، بار داده و  قابل ‌برداشت می باشد، اما گاهی نیازمند آن است تا مدتی سپری شود و محصول مرغوبی تولید کند.

تصویر توضیحی از نشا توت فرنگی
تصویر توضیحی از نشا توت فرنگی

برای کاشت توت ‌فرنگی از نشا یا ساقه‌ رونده استفاده می شود، با این حال توجه به این نکته ضروری است که خرید نشا توت‌ فرنگی نسبت به خرید ساقه رونده آن معمولاً پرهزینه تر مي باشد اما در مقابل پرورش ساقه رونده و برداشت محصول از آن‌ به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

مشخصات نشاء توت فرنگی

نشا توت فرنگی، یک گیاه علفی از تیره رزاسه، با ساقه‌هایی از استولون و جنس فراگاریا است. نشا توت فرنگی به صورت رونده در روی سطح زمین کشیده و رشد می کند. یکی از مشخصات نشاء توت فرنگی، وجود ۵ گلبرگ سفید در آن می باشد، اما در زمان خرید آن بايد به این نکته توجه داشت که دارای برگ‌های سالم بوده،  همچنين ۳ برگچه کرک دار و زبر در آن موجود باشد. از جمله نشانه های مادگی این میوه صورت مارپیچی است که در قسمت نهنج گیاه، قرار گرفته است. 

لقاح نشا توت فرنگی، به صورت گرده افشانی است و گل آن به صورت نر و ماده بوده که پس از اتمام مراحل لقاح، گلبرگ‌های آن شروع به ریزش خواهند کرد.

مزایا خرید نشا توت فرنگی

  • امکان تکثیر راحت تر به دلیل قرار داشتن گیاه در مراحل رشد بالاتر
  • رسیدن سریع تر به مرحله برداشت با توجه به پشت سر گذاشتن مراحل خاص جوانه زنی
  • توانایی کاشت آن در شرایط حاد پاییزی
  • فراهم نمودن شرایط پرورش توت فرنگی به شکل مطلوب در هر محیط سرد و گرم

کاشت نشا توت فرنگی

نشا یا رانر توت فرنگی
نشا یا رانر توت فرنگی

توت فرنگی از دو طریق قابل کشت است. کاشت از طریق بذر که خیلی مورد توجه پرورش دهندگان قرار ندارد و کاشت نشا که بیشتر افراد به دلیل نیاز به توجه و مراقبت کمتر، آن را ترجیح می دهند. در مقابل تکثیر گیاه توت فرنگی به چهار روش مختلف صورت می گیرد که به شرح زیر می باشد:

1.کاشت توت فرنگی با بذر

در این روش دانه های زرد رنگ روی میوه توت فرنگی را جدا و مجدداً آن را به منظور تولید گیاه جدید کشت می کنند. این روش به هیچ وجه در گلخانه های هیدروپونیک توت فرنگی رایج نبوده و بیشتر در مقیاس کوچک و همچنین تحقیقات علمی استفاده می شود.

2. کاشت توت فرنگی با تقسیم بوته

در این روش بوته توت فرنگی کشت شده را در پایان فصل بیرون آورده، طوقه های جانبی آن را جدا کرده و مجدداً کاشته و پس از ریشه دار کردن از آنها به عنوان بوته جدید توت فرنگی استفاده می کنیم.

هر بوته توت فرنگی کشت شده در پایان فصل، معمولاً سه تا شش بوته جدید با کیفیت توت فرنگی تولید می کند که از آن در مزارع فضای باز توت فرنگی استفاده می شود.

3. کشت توت فرنگی با بافت

در این روش بعد از جداسازی قسمت جوان و عاری از ویروس گیاه توت فرنگی، آن را در ظروف مخصوص کشت بافت به منظور تکثیر سلولی قرار داده و پس از طی مراحل مشخص، گیاه جدید توت فرنگی به وجود آمده و به زمین یا گلخانه جهت کشت منتقل می شود. از معایب این روش مقرون به صرفه نبودن آن از لحاظ اقتصادی است.

4. کاشت توت فرنگی با رانر

رانر توت فرنگی اندام های رونده جداشده از گیاه اصلی یا همان گیاه مادر هستند که پس از ریشه دوانی باعث تولید سه الی چهار عدد گیاه توت فرنگی جدید می شوند. معمولا هر بوته ی توت فرنگی ، هفت تا ده رانر توت فرنگی تولید کرده که از هر کدام از این رانر ها سه الی چهار بوته توت فرنگی به وجود می آید.

نشا یا رانر توت فرنگی معمولاً به بوته های جدید توت فرنگی تشکیل شده از رانر توت فرنگی گفته می شود که در برخی مناطق به نهال توت فرنگی نیز معروف است و به عنوان متداول ترین و مقرون به صرفه ترین روش ازدیاد گیاه توت فرنگی محسوب می شود.

مزیت کاشت نشا توت فرنگی نسبت به کشت مستقیم

کاشت توت فرنگی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود؛ در روش مستقیم بذر مستقیماً در زمین اصلی کشت شده و امکان خطا هم وجود دارد اما در روش غیر مستقیم ابتدا بذر به صورت نشا کشت شده و سپس بعد از جوانه زنی آن را به زمین انتقال می دهند؛ از مزیت های آن انتخاب بهترین و سالم ترین گیاه برای کشت می باشد.

در روش مستقیم باید زمین اصلی را از قبل آماده، خاک آن را حسابی زیر و رو کرده و قبل از انتقال نشا رطوبت لازم را نیز فراهم کرد تا ریشه نشا توت فرنگی سریع تر در خاک نفوذ کند. از دیگر مزیت های آن مدیریت بهتر نسبت  به کنترل علف های هرز و آفات و صرفه جویی در وقت می باشد.

رانر توت فرنگی

بیشتر گونه های گیاه توت فرنگی از “رانر” برای تکثیر خود استفاده می کنند. هر آن کس که به کاشت توت فرنگی پرداخته باشد به احتمال زیاد با اصطلاح رانر آشنایی دارد. رانرهاي توت فرنگی با نام “استولون” كه از کلمه لاتین “Stolon” به معنای ساقه، شاخه یا شاخه برآمده از ریشه گرفته شده است، نیز معرفی می شود.

استولون‌ها تقریباً توسط تمام گیاهان توت‌فرنگی ماه ژوئن و بسیاری از انواع توت‌فرنگی های همیشه‌باردار و خنثی در روز تولید می‌گردند. طبق تعریف، استولون ها اتصالات افقی هستند که در بالای زمین قرار داشته و گیاهان شبیه‌سازی جدیدی را در گره‌هایی که در فواصل زمانی مختلف قرار دارند تولید می‌کنند. از آنجایی که گیاهان توت فرنگی دارای استولون هستند، آنها را “سنگ ساز” می دانند. ساقه‌های بلند و بدون برگ بین گیاه مادری، گره‌های در حال رشد گیاه و نوک در حال رشد استولون نيز «ميانگره» نامیده می‌شوند.

انواع نشا توت فرنگی (رانر توت فرنگی)

رانر ریشه لخت توت فرنگی: این نوع نشاء توت فرنگی به وجود آمده از رانر، پس از گذراندن دوره ی سرما از خاک بیرون آورده شده و بعد از شستشو، ضد عفونی و پاک سازی  ریشه ها سریعاً به گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی  یا مزارع خاکی به منظور کشت آن انتقال داده می شود.

رانر گلدانی: رانر گلدانی که در بعضی مناطق به نشا ریشه پر نیز معروف می باشد را می توان ابتدا در داخل گلدان کوچک و یا سینی های نشا ریشه دار کرده و سپس برای کشت به گلخانه هیدروپونیک و یا مزارع خاکی منتقل کرد.

فواید خرید نشای توت فرنگی رانر توت فرنگی

برای باغبان یا کشاورز، رانر توت فرنگی می تواند مزایای قابل توجهی را ارائه دهد. برای بسترهای توت فرنگی چند ساله، ردیف‌های مات‌شده‌ای را می‌توان با استفاده از چند گیاه مادری خریداری‌شده یا پیوندی ایجاد کرد که باعث تولید توت‌فرنگی‌های سپر مي شود و عامل صرفه جویی در پول و زمان است.

اگر در شرایط ایده آل با مقادیر تنظیم شده و مناسب آب کاشته شود، اکثر گیاهان توت فرنگی تعداد زیادی بوته رانر تولید می کنند. همچنين غیرمعمول نیست که یک گیاه واحد در چنين شرايطي،  بین 30 تا 50 رانر، بسته به قدرت و کیفیت آن، تولید کند. برای نهالستان ها یا عملیات تجاری، تولید مداوم بوته های جدید توت فرنگی با فروش کلون های جدید، بازگشت سرمایه اولیه را به همراه دارد.

از آنجایی که رانرهای گیاه توت فرنگی نسبتاً انعطاف پذیر هستند، گره ها را می توان بالای گلدان ها، سینی های پلاگین یا سایر محیط های رشد قرار داد و هنگامی که ریشه با خاک تماس پیدا می کند، دقیقاً در مکان قرار گرفته شده، رشد می کند. پس از ایجاد،گیاه کلون جدید را می توان از گیاه مادر جدا كرده و در ظرف، گلدان یا سینی پلاگین جدید آن حمل کرد. این امر حمل، فروش، یا کاشت مجدد آنها را در جای دیگر برای ایجاد یک تکه توت فرنگی جدید، آسان مي كند.

معایب رانر یا نشا توت فرنگی

همه چیز در دنیای رانر توت فرنگی گلگون نیست. تولید استولون های گیاهی توت فرنگی چند اشکال دارد و خواسته های باغبان را به طور کامل فراهم نمی کند؛ به همین دلیل، بسترهای توت فرنگی باید نازک و نوسازی شوند تا حداکثر تولید و قوت خود را حفظ کنند.

تولید رانر پربار بسیاری از انواع مختلف توت فرنگی آنها را تا حدودی تهاجمی كرده و در صورت نداشتن یک منطقه اختصاصی برای رشد گیاهان توت فرنگی، بسیاری از ارقام باغ را در اختیار گرفته و می توانند گیاهان دیگر را خفه کنند. رانر ها باعث تسهيل اين گسترش جانبی و تهاجمی مي باشند.

بعلاوه، برای فرستادن رانرها به بوته توت فرنگی، انرژی مولد نیاز است. انرژی تکثیر مصرف شده در تولید استولون برای تولید توت فرنگی استفاده نمی شود. از آنجایی که اکثر مردم بوته های توت فرنگی را برای خود توت فرنگی می کارند و نه برای رانر ها، ممکن است لازم باشد که رانر ها را هرس کنند تا ظرفیت تولید بیشتر در میوه های بیشتر و بزرگتر نمایان شود.

ریشه های ناخواسته نشا توت فرنگی

اکثر گیاهان دارای سیستم ریشه ای هستند که از یک ریشه اصلی یا ریشه های اولیه تشکیل شده است و شاخه های آن از ریشه اولیه شكل گرفته و رشد می کنند. گیاهان توت فرنگی نيز برای اکثر سیستم ریشه خود از این ترتیب برخوردارند. با این حال، آنها همچنین دارای یک مزیت ویژه به عنوان تشکیل ریشه تصادفی در گره های استولون آنها می باشند.

در مقابل، ریشه های فرعی دور از ریشه های اولیه گیاه ظاهر می شوند و در عوض از ساقه، شاخه ها، برگ ها یا ریشه های قدیمی و چوبی منشا می گیرند.

همانطور که از نام آن پیداست، این ريشه ها به گیاهان خاصی نسبت به سایر گیاهان تا حدودی برتری می دهد. در مورد گیاهان توت فرنگی، آنها می توانند خود را به صورت جانبی در جهات مختلف از طریق رانر ها تکثیر كرده تا مکان های رشد مناسب تری همچون خاک و نور خورشید بهتر برای فرزندان شبیه سازی شده خود پیدا کنند.

همانطور که رانر های گیاه توت فرنگی به بیرون فرستاده می شوند، گره ها، ریشه های ناخواسته را توسعه داده، آنها را به پایین می فرستند و پس از تماس با خاک، گیاه شبیه سازی جدید را ایجاد می کنند؛ پس از آن، رانر های بین وجهی، خشک، چروک و قهوه ای شده و در نهایت دو گیاه مستقل اصلی و کلون را از هم جدا می کنند و در نهایت باعث شروع آسان رشد بوته های توت فرنگی از یک رانر می گردند.

 

شرایط کاشت و پرورش توت فرنگی

آبیاری توت فرنگی

زمانی که احساس کردید چند سانتی متر بالایی خاک گلدان توت فرنگی‌تان خشک است، ضروری است که گیاه را دوباره آبیاری کنید. لازم است توجه داشته باشید تا آبیاری را طوری تنظیم کنید که گیاه دچار حالت غرقابی نشده و یا اینکه چند روز بی آب بماند و بعد از پژمرده شدن شاخ و برگ خصوصاً اگر در مرحله میوه دهی است، آب دریافت کند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که خاک گلدان سریع تر از خاک باغچه خشک می‌شود. در هوای گرم و خشک، گیاه نیاز به آبیاری روزانه و منظم تری دارد و هر چه به مرور گیاه بزرگتر شود، دفعات و مقدار آبی که طلب می‌کند، بیشتر است.

خاک مناسب برای کشت توت فرنگی

توت فرنگی در هر نوع خاکی رشد می کند اما خاک های نرم را ترجیح می دهد در نتیجه خاک های شنی رسی برای کاشت آن مناسب می باشد PH  مناسب برای خاک نیز باید بین ۵٫۵ تا ۶٫۵ باشد.

دمای مناسب کشت توت فرنگی

توت فرنگی در ارتفاع 400 تا 800 متری از سطح دریا دارای رشد خوب و نیمه مقاوم است. در حالی که این گیاه تا حدودی به سرما مقاوم بوده و بدون پوشش  تا دمای -۵ درجه را تحمل می کند و چنانچه روی بوته ها پوشانیده شود نیز تا دما ی -۱۸ درجه مقاوم است، اما دمای مناسب برای آن ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد در نظر گرفته شده است.

بستر مناسب برای رشد نشاء توت فرنگی

قلمه های توت فرنگی برای ریشه دار شدن، باید در یک بستر مناسب بدون خاک همچون پیت، شن، ماسه، سنگ، ورمی کولیت، پرلیت، پلی استرین، قرار گیرند. برای نشا توت فرنگی سینی های نشا 50 الی 70 حفره، با حجم حدوداً 3.7 تا 4 لیتر پیشنهاد می شود. برای انجام این کار سینی های نشاء را روی صفحاتی که گراول دارند، قرار داده تا به رشد خود ادامه دهند و قبل از انتقال به مزرعه جمع آوری شوند. باید توجه داشت که در طول این دوره هر روز یکبار آنها را آبیاری کرده و هفته ای یکبار از کودهای کامل جهت کود دهی استفاده شود.

برای کاشت مکانیکی باید نشاها به طو رکامل ریشه دار بوده و در صورت کاشت دستی می توان قبل از رسیدن به مرحله ریشه دار شدن اقدام به انتقال آنها نمود.

بستر سازی

در بسیاری از کشورهای جهان برای کشت توت فرنگی، از سیستم کشت فاقد خاک مانند مخلوط پرلیت و الیاف نارگیل در گلدان های پی وی سی و یا استیروفوم استفاده می شود. وجود بستر با عمق زیاد سبب عملکرد بالا گشته و میوه ها کمتر به وسیله ذرات گل و لای آلوده می گردند. بسترهای مالچ پلاستیکی با ارتفاع 25 سانتی متر و عرض 75-80 سانتیمتر در پایین و 70-75 سانتیمتر در بالای بستر یکی دیگر از بسترهای مورد استفاده در کشت توت فرنگی می باشد.

سطح روی بسترها حالت برآمده داشته که باعث می شود آب از روی آن جریان پیدا کرده و روی آن نماند. از دیگر نکات، استفاده از خاک اره برای تمیز ماندن میوه ها در بین ردیف ها است، همچنین باید توجه داشت فاصله مرکز بستر ها در کشت توت فرنگی از یکدیگر 150 سانتی متر باشد.

استفاده از مالچ پلاستیکی

بستر مناسب برای کشت توت فرنگی، لایه مالچ پلاستیکی روی سطح خاک است. اگر در زیر لایه پلاستیکی هوا قرار گیرد رشد گیاه در پاییز و زمستان کاهش یافته و  در نتیجه گرمای حاصل از پلاستیک سیاه به زمین انتقال نمی یابد. در واقع اگر پلاستیک در تماس با خاک قرار نگیرد باعث سرد شدن خاک زیر آن نیز می شود. از پلاستیک های سیاه با ضخامت 1-1.25 میلیمتر به عنوان مالچ پلاستیکی برای تولید توت فرنگی استفاده می شود. پلاستیک باید روی زمین پهن شده و لبه های باقیمانده آن زیر خاک محکم شود تا احتمال نفوذ باد به زیر پلاستیک، بلند شدن و امکان آسیب آن، کاهش یابد.

سیستم آبیاری توت فرنگی

در سیستم کشت زیر پلاستیک سیستم آبیاری قطره ای برای آبیاری گیاهان تازه کشت شده نیاز است و براساس انتخاب جنس لوله که از نوع پی وی سی و یا آلومینیومی باشد هزینه احداث آن متفاوت است.

سیستم آبیاری نشا توت فرنگی
سیستم آبیاری نشا توت فرنگی

منبع آب : آب ممکن است از طریق چاه، استخر، دریاچه یا آب شهری تامین شود.

توان پمپ : پمپ با قدرت تقریبی 90 گالن در هر دقیقه یا دو اینچ در ساعت توصیه می گردد.

نوع نازل: ارجحیت نازل های کم فشار.

آبیاری قطره ای : بسترهایی که دارای ارتفاع 20 تا 25 سانتیمتر هستند به دلیل کم بودن حرکت کاپیلاری آب، نیازمند سیستم آبیاری قطره ای با راندمان مصرف آب و کود بسیار بالا می باشند. آب چاه های عمیق تقریبا تمیز بوده و نیاز به یک فیلتر برای جداکردن ذرات معلق در آن است بنابراین مقدار ذرات معلق و دیگر آلاینده های موجود در آب باید به وسیله ی آزمون کیفیت آب، قبل از استفاده از آن در سیستم آبیاری تعیین شود. باید توجه داشت که در صورت استفاده از هر نوع آب سطحی مانند آب جوی ها، استخر و رودخانه ها که دارای باکتری و جلبک و شن می باشند حتماً از قیلترهای مخصوص استفاده کرد.

برای توت فرنگی در خاکهای لومی شنی و رسی فاصله بین قطره چکان ها 30 سانتی متر توصیه می شود. بعد از اینکه سیستم آبیاری راه اندازی شد در صورت نیاز  می توان از طریق این سیستم گیاه را کود دهی کرد.

شرایط اقلیمی مناسب بستر نشا توت فرنگی

مناسب ترین زمان برای کشت توت فرنگی اواخر پاییز تا اوایل بهار می باشدو نشا در این زمان به راحتی قابل انتقال است. گل دهی بوته توت فرنگی به دلیل توقف آن در سرما، فصل بهار است. از آنجا که توت فرنگی گیاهی خزنده می باشد توصیه می شود که از خاک نرم و سبک  برای کشت آن استفاده شود.

 زمان کاشت تا برداشت نشا توت فرنگی

مناسب ترین عمق جهت کشت نشا عمق 15 تا 20 سانتی متری زمین است و توجه به مرطوب بودن ریشه بسیار اهمیت دارد زیرا در غیر این صورت باعث توقف رشد گیاه می شود. نشا توت فرنگی برای رشد مطلوب به آبیاری منظم و مداوم نیازمند است که در زمان باردهی گیاه بیشتر نیز خواهد شد.

از دیگر نکات قابل توجه کوتاه کردن ساقه های رونده در زمان رشد بوته ها می باشد این امر سبب می شود ساقه های اصلی گیاه قوی تر شده و باردهی نیز افزایش یابد. زمان مناسب برای برداشت توت فرنگی نیز زمانی است که میوه ها کاملاً تغییر رنگ داده و دور تا دور آن قرمز شده باشد.

خرید و قیمت نشا توت فرنگی

مانند بسیاری از چیزها، در مورد رانر توت فرنگی نیز، نکات مثبت و منفی وجود دارد. آیا آنها باید بمانند و رشد کنند یا باید آنها را هرس کرد؟ هیچ پاسخ مشخصي که کاملاً درست باشد، وجود ندارد؛ اما، امیدواریم اکنون به اندازه کافی رانر های توت فرنگی را درک کرده باشید و با استفاده از تجارب ما در شرکت رویال کشت تصمیمی آگاهانه که برای رقم خاص و باغ شما بهترین است، بگیرید.

خرید نشا توت فرنگی کاماراسو رویال کشت و پرورش آن
خرید نشا توت فرنگی کاماراسو رویال کشت و پرورش آن

شرکت رویال کشت بزرگترین مرکز پرورش نشا توت فرنگی با تجربه بالا در زمینه کشت و پرورش این محصول توانسته در این سالها تبدیل به یکی از بزرگترین تامین کننده های این محصول در کشور عزیزمان ایران شود. شرکت مهرآور با دارا بودن مزارع و گلخانه های توت فرنگی در نقاط مختلف کشور و امکان تولید و تامین محصولی با کیفیت بالا و بسته بندی  صادراتی، در درجه بندی های مختلف در تمام فصول سال خدمات فروش و خرید نشاء توت فرنگی را ارائه و آماده تامین نیاز مصرف کنندگان، توزیع کنندگان، قنادی ها و صادر کنندگان محترم این میوه می باشد.

ما همواره با فروش توت فرنگی با کیفیت توانسته ایم رضایت مشتریان خود را جلب کرده و روز به روز بر میزان آنها بیفزاییم، همچنین ما با راه اندازی سایت خود سعی داریم فروش نشا توت فرنگی را بدون واسطه و مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده انجام دهید تا شما در زمان کمتر محصول با کیفیت تر را دریافت نموده و از مصرف آن لذت ببرید. شما کاربران ارجمند برای استفاده از خدمات فروش توت فرنگی  می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید نشاء توت فرنگی کاماراسو و دیگر ارقام با کیفیت و عاری از بیماری یکی از کلیدی ترین عوامل در بالا بردن عملکرد در گلخانه های هیدروپونیک توت فرنگی و همچنین مزارع خاکی توت فرنگی می باشد. شرکت رویال کشت افتخار دارد با کیفیت ترین نشاء از ارقام روز کوتاه و روز خنثی را خدمت کشاورزان و گلخانه داران گرامی اراِئه نماید.

قیمت و فروش نشاء های تولید شده توسط شرکت رویال کشت

  1. فروش نشا توت فرنگی کاماروسو سیلویا
  2. فروش رانر توت فرنگی به صورت ریشه لخت و گلدانی کشت شده در سینی کشت با بستر کوکوپیت و پرلیت
  3. امکان صدور گواهی سلامت از سازمان حفظ نباتات برای بوته های توت فرنگی
  4. انتخاب خرید بوته توت فرنگی توسط مشتری و ارسال به موقع
  5. ارسال به استان تهران، البرز (کرج)، کردستان (سنندج)، مازندران، اصفهان و سراسر کشور با تمهیدات لازم انجام می شود.

نظرات کاربران

احسان پیری7 خرداد 1402

سلام میخواستم رانر توت فرنگی برای پرورش بگیرم چطور اینا افزایش پیدا می کنه؟

رویال کشت7 خرداد 1402

سلام احسان جان، تو این روش توت فرنگی از طریق استولون یا “رانر” تولید مثل می کنه. رانرها از تاج فاصله دارند و تو خاک ریشه می گیرن و شما گیاه جدیدی با نام گیاه فرزند یا دختر دارید.

مرتضی ایزدپناه5 تیر 1402

سلام بهترین نژاد پیشنهادی شما که چهار فصل باشه برای کاشت نشا توت چیه؟

رویال کشت5 تیر 1402

سلام دوست محترم یکی از بهترین نژادهای توت نژآد Camaraso کاماراسو هست که میتونید کاشت رو با این نژآد شروع کنید.