مهندس داوود رضایی قلعه، مدیریت شرکت رویال کشت

داوود رضایی

برای مشاوره خرید این محصول یا هر توضیحی که نیاز دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا با پاسخ کامل به سوالات شما، خیالتان از خریدتان راحت شود.

نام علمی  Ocimum basilicum و نام انگلیسی Purple Basil گیاهی است با طول عمر یکسال که در واقع در خانواده نعناعیان جایگاه دارد. این گیاه برای معده درد خیلی مفید است.

مزایا:


1- برای معده درد، جوان سازی پوست، روشن کننده و درخشان کننده پوست مفید است.
2- پیشگیری از ریزش مو و شوره سر را بهمراه دارد..
3- برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود.
4- بیماری هایی مانند فشارخون و قلب، دیابت، سرطان، روماتیسم، آرتروز، استرس، اضطراب، کبد چرب، سنگ کلیه، کم کاری تیروئید مفید است.
دمنوش ریحان به کاهش قند خون و افزایش سیستم بدنی و پیشگیری از سرماخوردگی کمک می کند.با یک قاشق چای خوری برگ یا گل خشک شده ریحان در یک لیوان آب، (برای دم کشیدن نیاز به 3-6 دقیقه زمان نیاز دارد) میتوانید خودتان را در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم کنید.
در سایت شرکت رویال کشت می خواهیم براتون نحوه کاشت ریحان بنفش و سبز را بهتون آموزش بدیم تا بتوانید در خانه خود از این سبزی بهره کافی را ببرید.

آب و هوا:


این بذر در آب و هوای گرم مثلا بهار بخوبی رشد میکند.در واقع بهتر است بعد از یخ بندان و در خاکی گرم این بذر های ریز را کاشت کنید. هوای سرد گیاه ریحان را از بین میبرد. دمای مورد نیاز این گیاه در محیط بیرون از گلدان خاک 50 درجه است.

  

 

نحوه کاشت:


خاک ورمی کمپوست الک شده از بهترین نوع خاک ها برای کاشت بذر ریحان است. این بذر نیاز به 6-8 ساعت آفتاب کامل دارد. عمق کاشت باید بین 9 تا 12 اینچی خاک باشد. در فصل گرمتر از بهار مثلا تابستان میتوانید به دلخواه آبیاری انجام دهید.
حدودا  سه چهارم روی بذرها را کود و خاک قرارداشته باشد، بیشتر از این بذرها برای جوانه زدن دچار مشکل اساسی میشوند. باید به صورت آبپاشی شده و در حد نمناکی خاک بعد از کاشت آبیاری های اولیه انجام شود.

مراقبت بعد برداشت:
1- اندازه ساقه ها به 6-8 سانتی متر که رسید از انتهای برگها آنها را به وسیله قیچی قطع کنید.

2- بعد از اینکه اولین برگ ها روییده شد باید آنها را هرس کنید

3- برای مرطوب نگه داشتن خاک باید از مالچ استفاده کنید.

4- از رویش زود هنگام باید جلوگیری کنید.

5- برای مبارزه با شته و انواع باکتری ها و قارچ های برگ ها باید از سموم استفاده کنید.

 

 

کامنت بسته است.

نظر شما چیست؟