مهندس داوود رضایی قلعه، مدیریت شرکت رویال کشت

داوود رضایی

برای مشاوره خرید این محصول یا هر توضیحی که نیاز دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا با پاسخ کامل به سوالات شما، خیالتان از خریدتان راحت شود.

کلسیم و منیزیم کمتر بعنوان کود مصرف می شوند، زیرا کمبود آنها در بسیاری از خاکها (به استثنای خاکهای نواحی مرطوب) دیده نمی شود. خاکهای نواحی مرطوب اسیدی بوده و برای اصلاح آنها از کلسیم و منیزیم استفاده می شود. در خاکهای اسیدی مقدار زیادی کربنات کلسیم، کربنات مضاعف کلسیم و منیزیم و یا سولفات کلسیم برای اصلاح خاکهای اسیدی مصرف می شود. درنتیجه کمبود احتمالی کلسیم و منیزیم نیز مرتفع می گردد. در صورتیکه تغییر pH خاکهای اسیدی مورد نظر نباشد و صرفاً تامین کلیسم مورد نیاز گیاه هدف باشد می توان از کودهای فسفره حاوی کلسیم استفاده نمود. برای رفع کمبود منیزیم از سولفات منیزیم و یا سولفات مضاعف منیزیم و پتاسیم استفاده می شود.

 کلسیم در شکل گیری دیواه های گیاهی موثر بوده و برای تشکیل دانه ها ضروری است .  مصرف کود کلسیم 22 سبب کاهش نقاط بافت مرده در برگ های جوان و کاهش لوله شدن برگ ها ، درمان بیماری لکه تلخ در سیب (لکه های قهوه ای طاهر شده بر روی پوست )،درمان بیماری های پوسیدگی گلگاه در گوجه فرهنگی فلفل و درمان لهیدگی در سیب و گلابی میشود . وجود عناصر ریز مغذی باعث بهبودی کمی و کیفی محصول میگردد . توصیه میشود از مخلوط کردناین سم باسایر انواع کود ها و آفت کش ها اجتناب گردد .  میزان مصرف متوسط این کود  : به صورت محلول پاشی ، 300 سی سی در 100 لیتر آب می باشد . 

کامنت بسته است.

نظر شما چیست؟