مهندس داوود رضایی قلعه، مدیریت شرکت رویال کشت

داوود رضایی

برای مشاوره خرید این محصول یا هر توضیحی که نیاز دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا با پاسخ کامل به سوالات شما، خیالتان از خریدتان راحت شود.

کود اوره با پوشش گوگردی

یکی دیگر ازکودهای ازتی مشهور و معروف کود اوره با پوشش گوگردی است که موجب افزایش قابلیت جذب عناصر ریز مغذی مانند :کلسیم و منیزیم در گیاه می شود.

  • جلوگیری از فرسایش خاک بدلیل کاهش خاصیت قلیایی توسط گوگرد.
  • تامین نیاز گیاه به گوگرد به عنوان چهارمین عنصر مورد نیاز .

حلالیت کود اوره بالاست و امکان شستشویش زیاد بوده و برای کاهش این حلالیت یک پوشش گوگردی بروی دانه های کود اوره ایجاد می کنند و به این کود اصطلاحا  ”کند حل ” میگویند. اسیدزا و مناسب با خاک های سبک و مقاوم به شستشو بوده و ازت خود را به تدریج آزاد میکند.

ازت به صورت های نیترات ،یون آمونیم و اوره قابل جذب گیاه است. نیترات آمونیم ۳۳ درصد ازت داشته و هر دو فرم ازت آن قابل جذب گیاه می باشند. چون دارای بار منفی است جذب کلوئیدهای خاک نشده و در معرض شستشو از خاک است. اما چون دارای بار مثبت است جذب کلوئیدهای خاک می گردد. اوره رایج ترین کود ازت در ایران است. اوره از ترکیبات آلی بشمار رفته و به همین فرم قابل جذب گیاه می باشد. از محلول اوره در محلول پاشی برگ گیاهان نیز استفاده میشود.

اوره نیترات آمونیم را می توان قبل از کاشت محصول و یا بصورت سرک و بعد از آن که گیاه مقداری رشد نمود به خاک داد. سولفات آمونیم علاوه بر ازت دارای ۲۴ درصد گوگرد است. هیدرات آمونیم را که از حل شدن آمونیاک در آب بدست می آید قبل از کاشت بوسیله سرنگهای مخصوص در زیر لایه ای از خاک قرار می دهند.

نیترات کلسیم و نیترات پتاسیم درصد ازت کمی داشته وکمتر بعنوان منبع کود ازت در خاک مصرف می شوند. این کودها غالباً در محلول های غذائی بعنوان منابع کلسیم یا پتاسیم مورد استفاده قرار می گیرند.

در پایان ممکن است تمایل به دریافت قیمت ورمی کمپوست داشته باشید. می توانید به این صفحه برای خرید مراجعه کنید.

کامنت بسته است.

نظر شما چیست؟